- 0 termék a kosárban
- Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.iskolataskanet.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap/weboldal/webshop) elérhető termékek megvásárlásához az igénybe vevő (továbbiakban: Felhasználó/Vásárló/Megrendelő) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A webshopban történő vásárlás kereteit a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011. évi CVII. törvény és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet tartalmazza. Kiskereskedőként történő regisztráció és vásárlás esetén a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályai nem alkalmazhatóak. Nem alkalmazhatóak ezen rendelet szabályai abban az esetben sem, amennyiben bár a megrendelés elektronikus úton történik, de a termék átvételére a Szolgáltató üzletében személyes átvétel során kerül sor.
A Szolgáltató nem alkalmaz magatartási kódexet.
A Felhasználó a honlap használatához a termék megrendelésével tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
- A Szolgáltató
Név: NEW TREND Stúdió Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 2040 Budaörs, Gyár u. 2.
Képviselő neve: Kiss Csaba, ügyvezető
Cégjegyzékszám: 13-09-172541
Adószám: 25064380-2-13
Bejegyző Bíróság: Budapest Környéki Bíróság Cégbírósága
Számlavezető pénzintézet: CIB Bank Zrt.
Számlaszám: 10700268-69717266-51100005
Üzlet címe: GyerekAjándék Játékbolt
2040 Budaörs, Gyár u. 2., Fashion Trend Center Üzletház, 1.017 sz. üzlet
Postacím: New Trend Stúdió Kft. (GyerekAjándék Játékbolt)
2040 Budaörs, Gyár u. 2., Fashion Trend Center Üzletház, 1.017 sz. üzlet
Telefonszám: +36-30-228-5237
E-mail cím: info@gyerekajandek.hu
NAIH azonosító: NAIH-87271/2015
Nyilvántartó hatóság: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Tárhely szolgáltató neve: DigitalOcean
Tárhely szolgáltató székhelye: 101 Avenue of the Americas 10th Floor, New York, NY 10013.
Tárhely szolgáltató elérhetőség: www.digitalocean.com
Vevőszolgálat elérhetősége: info@gyerekajandek.hu; 06-30-228-5237; 06-1-452-7245
Szakmai érdekképviseleti szervezeti tagság: nincs
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető az alábbi weboldalról: www.iskolataskanet.hu és letölthető és pdf formátumban menthető az alábbi linkről: ÁFSZ ( PDF )
…………………………..
III. A honlapon (web oldalon) jelölt tevékenység
A honlapon feltüntetett termékek értékesítése távollévők között kötött szerződéssel kerül megkötésre, amelyet a szerződés szerinti szolgáltatásokra a felek egyidejű fizikai jelenlétük nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt, internetes hozzáférést alkalmaznak.
A honlapon a Felhasználó a fő- és almenüpontok, továbbá képes menük segítségével böngészhet. Az Akciós árral megjelölt termékek külön Akciós kategóriában szerepelnek.
A honlapon jelölt termékek továbbértékesítése nem megengedett, kivéve amennyiben a Megrendelő ezt írásban jelzi Társaságunk felé és kiskereskedelmi tevékenységet végez.
IV. Felhasználási feltételek
- Felelősség
A Weboldalon való vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet technikai és műszaki korlátjainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. A honlapunk biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit.
A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhető tartalmat (például: üzenetküldés) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal. A Szolgáltató mindezen tekintetben kizárólag felületet, on-line megjelenési lehetőséget biztosít.
2. Szerzői jogok
A honlap egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb.) szerzői jogvédelem alá tartoznak. A weboldalon megjelenített tartalom egészét, illetve részeit a saját személyes használattól eltérő célra és mértékben kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye alapján lehet felhasználni. Tilos engedély nélkül bármilyen módon felhasználni, kinyomtatni, reprodukálni, nyilvánosan közzétenni, terjeszteni, tárolni, átruházni, illetve bármilyen egyéb módon a nyilvánosságot szolgáló vagy kereskedelmi célzattal felhasználni. A korlátozás nem terjed ki azon tartalmakra, amelynek nyomtathatóságát a Szolgáltató megfelelő formátum (pdf) biztosításával lehetővé teszi.
3. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak.
Amennyiben a szerződés fogyasztó (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy) és vállalkozás között jön léte a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A webáruházban történő vásárlás regisztráció nélkül történik. A megrendelés véglegesítése előzetes regisztráció nélkül is eszközölhető.
A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.
A fogyasztó kötelezettségeinek legrövidebb időtartama, valamint a szerződés időtartama a szerződés a jogviszony lezárásával – szerződésszerű teljesítés vagy jogorvoslat lezárulta – esik egybe. A fogyasztó kifejezett nyilatkozatának elmulasztása esetén nem lehet vélelmezni a Szolgáltató ajánlatának – hallgatólagos – elfogadását.
A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.
A kezelt adatok az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011. évi CVII. törvény 13/A §. (7) pontja szerint törlésre kerülnek.
4. Adatbeviteli hibák javítása:
Az adatbeviteli hibák javítására a Megrendelés véglegesítésére szolgáló gombra történő kattintás előtt bármikor lehetőség van.
Amennyiben a megrendelés elküldése után szükséges az adatok módosítása, úgy az az info@gyerekajandek.hu címre küldött e-mail útján lehetséges a visszaigazolás megérkezésétől számított 24 órán beül. A webshop nem vállal felelősséget azon rendelésekre, melyek sikertelen rendeléssel zárultak, vagy a megrendelő nem valós tartalmú adatokkal (szállítási címmel, e-mail címmel, telefonszámmal) küldött el.
V. A termékre és a megrendelésre vonatkozó információk:
- A termékek ára
A vételár a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely bruttó összeg, tartalmazza az általános forgalmi adó összegét is. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségeit. A szállítás költségeit a szállítási és fizetési feltételek elnevezésű pont tartalmazza.
Abban ez esetben, amennyiben a termék mellett árat nem talál, vagy az nulla forintként szerepel, nyilvánvaló technikai hibáról van szó, amelyet kérjük jelezzen a Szolgáltató felé. Ár nélkül és nulla forint vételár ellenében a Szolgáltató semmilyen körülmények között nem értékesít, ezen termékekre leadott megrendelés nem minősül megrendelésnek.
2. A termékről szóló tájékoztatás:
A termékek jellemzőit a kiválasztott termékre kattintva a részletes leírás tartalmazza. Itt található a gyártó, a márka, az ajánlott korosztály és a szöveges leírás. A részletes leírása alatt a hasonló termékek és az adott termékhez kapcsolódó további termékek jelennek meg. A termékek mellett található képek tájékoztató jellegűek, a valódi terméktől színben, mintában eltérhetnek. Kérjük, minden esetben a részletes leírást vegye figyelembe.
3. A vásárlás menete:
A termékeket kategóriákba rendezve találja a bal oldalon, illetve a felső menü sorra mutatva legördülő sávban. A kívánt kategóriát kiválasztva szűkíthet rá a keresett termékek csoportjára. A webshopban lehetőség van Mesehősök, illetve Termék kategóriák (táskák, kiegészítők, stb.) alapján keresni. Lehetőség van még keresésre a gyorskereső használatával, amely a középső sávban található. Ez a funkció a termék nevében és leírásában keres.
A termékeket a “kosárba rakom” gomb segítségével tudja összeválogatni. A kosár pillanatnyi állapotáról (termékek száma és együttes összege) egy összesítő tájékoztat a jobb oldalon kosár ikon mellett. A részletes kosár tartalom a “kosár” gombra kattintva érhető el. Ha nem jó a mennyiség, vagy olyat választott, amit mégse szeretne, itt megváltoztathatja a kosár tartalmát. Amennyiben a kosár tartalma mindenben megfelel a vevő szándékának és nem kíván annak tartalmán módosítani, termékeket megrendelni a “tovább a pénztárhoz” gombra kattintva lehet. A rendelés feladásához szükséges az adatok hiánytalan kitöltése. Lehetőség van megadni az esetleges kupon adatait, amennyiben azt a Vevő fel kívánja használni. A kupon egyszer használható, további kedvezményekkel való összevonás nem lehetséges. A megrendelés során lehetőség van a számlázási/szállítási adatok kitöltésére. Miután választott a szállítási és fizetési lehetőségek közül, kérjük minden esetben olvassa el az ÁSZF rendelkezéseit, valamint az Adatkezelési Tájékoztatót. A vásárlás befejezéséhez a jelölőnégyzet kipipálásával a Vásárló kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et magára nézve kötelezőnek fogadja el, valamint, hogy az Adatkezelési Tájékoztatót elolvasta és megértette és adatai abban és jelen ÁSZF-ben foglalt kezeléséhez hozzájárul, továbbá tudomásul veszi, hogy a megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik. A vásárlást a „megrendelés elküldése“ gombra kattintva lehet befejezni. Felhívjuk figyelmét, hogy a vásárlás befejezése fizetési kötelezettséggel (a vásárlás összegének megfizetésével) jár, amelyről a Szolgáltató számlát állít ki. A megrendelés megérkezéséről e-mailben a rendszer által automatikusan generált visszaigazolást küld a Szolgáltató. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelés azonosító számát, személyes adatait, a kiválasztott szállítás és fizetés módját, a rendelt termékeket és a fizetendő összeget. Utóbb ezen azonosító számra hivatkozva fordulhat a vásárló a Szolgáltatóhoz.
Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 24 órán belül a Vevő részére nem érkezik meg, akkor a Vevő szerződéses (fizetési és átvételi) kötelezettsége minden további nélkül megszűnik, a vásárlás nem jön létre. Amennyiben a Vevő nem kap a rendelés leadásától számított 1 órán belül automata visszaigazoló levelet, kérjük, hogy először nézze meg a Spam (kéretlen levelek) mappát, valamint a Közösségi és Promóciók mappát és amennyiben ott sem talál visszaigazolást, vegye fel a kapcsolatot velünk és jelezze ezt az ügyfélszolgálat felé.
Webáruházunkban a minimális vásárlási érték 1 500 Ft, ez az összeg a szállítási díj nélkül értendő.
Webáruházban a különböző kritériumoknak megfelelően választható ajándék/ok a “Kosár”-ban választható/ak ki, kiszállításra csak abban az esetben kerül/nek, amennyiben a kosárhoz hozzáadta a Vásárló.
4. Szállításra vonatkozó rendelkezések:
Szállítási határidő:
A megrendelés leadása során a termék adatai között látható, hogy az adott termék kosárba tehető-e vagy arra előrendelés lehetséges. A Szolgáltató készletről dolgozik, így a kosárba rakható termék készletről elérhető. A webáruház kezel készletmozgatást. Amennyiben egy termék megrendelésre került, de a készletről mégis hiányzik, úgy Szolgáltató haladéktalanul felveszi Megrendelővel a kapcsolatot. Előrendelés esetén a Szolgáltató által vállalt beszerzési határidő a megrendelés visszaigazolásától számított 5-10 munkanap. A szállítási határidő a beszerzési határidő leteltével kezdődik.
Személyes átvétel:
Amennyiben a megrendelés során a Vásárló a személyes átvétel lehetőségét választotta, a termék a megrendelés visszaigazolása napjától számított három nyitvatartási napon belül vehető át a Szolgáltató adatai között feltüntetett Üzletben. A három nyitvatartási napon belül át nem vett terméket a Szolgáltató nem köteles a továbbiakban rendelkezésre tartani, az átvétel hiánya felek között a szerződés megszűnését jelenti, és a Szolgálató jogosult azt harmadik személy részére értékesíteni, kártérítési felelősségének kizárása mellett. A termék értékesítése nem jelenti a Szolgáltató szerződésszegését. A termék személyes átvételére lehetőség van a készpénzzel történő fizetést, a bankkártyás fizetést, vagy az átvétellel együtt helyben a bankkártyás fizetést választani.
Futárszolgálat:
A termékek kiszállítását a GLS Hungary Kft (GLS) és a Magyar Posta Zrt. ( MPL ) futárszolgálat végzi. Külföldre történő kiszállítás választására a webshopon keresztül van lehetőség. Kérjük, igény esetében vegye fel a Szolgáltatóval a kapcsolatot a megrendelést megelőzően telefonon vagy a megadott e-mail címen.
Belföldre történő szállítás esetén a megrendelt termék házhozszállítását utánvét és bankkártyával történő fizetés esetén a megrendelés visszaigazolását követő (GLS )1-2 munkanapon / (MPL) 7-10 munkanapon belül, előre utalás esetén a megrendelés visszaigazolását követően a vételár Szolgáltató bankszámláján történő jóváírást követő fentiekben megjelölt munkanapon belül teljesít a futárszolgálat.
A kiszállítás munkanapokon GLS 08.00 – 18.00 közötti időszakban, MPL 08.00 – 17.00 óra között történik.
A hétvégén leadott megrendeléseket várhatóan a következő munkanapon (hétfőn) adja át a futárszolgálatnak.
GLS csomagautomatába kérő szállítás esetén kizárólag bankkártyás fizetés mód választható. A csomagot az értesítést követő munkanaptól számítva 7 munkanapon belül veheti át csomagkóddal. Értesítést erről a GLS futárszolgálattól kap, csak a kihelyezés napján. Az át nem vett rendelések visszaérkezését követően, a visszautalás a szállítási költség nélkül történik.
Külföldre történő szállítás esetén, magánszemélyként leadott rendeléshez kizárólag bankkártyás fizetési mód választható. Szállítási díj az ország kiválasztását követően látható a PÉNZTÁR-ban, még a rendelés leadását megelőzően.
A futárszolgálat részére a megrendelés teljesítéséhez a Szolgáltatónak továbbítania kell a Vásárló nevét, szállítási címét, telefonszámát és e-mail elérhetőségét. Kérjük megrendelését nem személyes átvétel esetén kizárólag abban az esetben adja le, amennyiben ezen adatok továbbításához hozzájárul. A megrendelés leadásával a Vásárló az adatok továbbításához a hozzájárulását megadja. Amennyiben a termék a megadott szállítási címre nem kézbesíthető, a futárszolgálat alkalmazottja telefonon megkísérli felvenni a kapcsolatot a Vásárlóval a kézbesítés második megkísérlésének időpontja egyeztetése érdekében. A szállítási díj háromszori kiszállítási kísérletet foglal magában. Amennyiben Vásárló részére nem sikerül a csomag kézbesítése és az visszakerül a Szolgáltatóhoz, úgy Szolgáltató jogosult a Vásárlóval szemben felmerült szállítási költségének megtérítését kérni. Amennyiben a Vásárló ismételten kéri a csomag kiküldését, úgy Szolgáltató jogosult kérni az át nem vett csomag kiszállítási díjának összegével megnövelt rendelési összeg bankszámlájára előreutalással történő kifizetését. Amennyiben Vásárló megtagadja a korábban felmerült szállítási díj rendezését, úgy Szolgáltató jogosult megtagadni a csomag újra kiküldését, kártérítési felelősségének kizárása mellett.
A Szolgáltató minden esetben sértetlen csomagolásban adja át a terméket a futárszolgálatnak. Kérjük, hogy átvételkor még a futár jelenlétében minden esetben győződjön meg a csomagolás és a termék sértetlenségéről. Sérült csomagolást kizárólag saját felelősségre vegyen át, a Vásárlónak jogában áll a termék átvételét a sérülés esetén megtagadni. Kérjük sérült csomagolás, vagy a termék sérülése esetén haladéktalanul vegye fel a Szolgáltatóval a kapcsolatot a megadott telefonszámon vagy e-mail címen keresztül. A csomagolás vagy a termék sérülése esetén kötelező a helyszínen azonnal jegyzőkönyv felvétele.
A szállítás díja:
Megrendelő tudomásul veszi, hogy Eladó a GLS és az MPL csomagküldő céggel kötött szállítási szerződést. A csomagküldést, csak közvetíti a vásárló felé, a közvetített szolgáltatási díjak a következők: GLS házhozszállítási díj 1890,-Ft, MPL házhozszállítási díj 3990,- Ft. Utánvétes szállítási mód választása esetén 400,- Ft utánvét kezelési költséget számítunk fel. GLS csomagautomatába kérő szállítás díja: 1290 Ft. A bruttó 50.000,-Ft-ot meghaladó egyösszegű magánszemély vásárlás esetén a GLS házhozszállítás díjmentes. Kivéve határon túlra történő szállítás esetén, ott minden esetben külön díjszabást számítunk fel zónánként a kiszállításért, melyet a pénztárban tud kiválasztani.
Expressz szállítás esetén a szállítási költségen felül 590 Ft-ot számítunk fel. Ez esetben hétköznap a 14:30 óráig beérkezett rendeléseket előre soroljuk, és várhatóan következő munkanapon szállítjuk. A hétvégén leadott rendeléseket, az első munkanapon adjuk át a futárszolgálatnak és várhatóan következő munkanapon történik a szállítás.
Külföldi kiszállítás országonként változhat.
A fizetés:
Üzletben történő vásárlás esetén készpénzben és bankkártyával is van lehetőség a fizetésre. A termék átvételével egyidejűleg, számlát vagy pénztárgép által kibocsátott blokkot kap.
Előre utalással:
Ezen fizetési mód választása esetén kérjük az utalást a Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti, valamint a rendelés visszaigazolásban szereplő bankszámlájára szíveskedjen teljesíteni. A közlemény rovatban szükséges feltüntetni a megrendelés visszaigazolásában található rendelési számot. A vételár azon a napon minősül megfizetettnek, amely napon az a Szolgáltató számláján jóváírásra kerül. Amennyiben a termék vételára a megrendelés visszaigazolásától számított 3 munkanapon belül nem kerül jóváírásra a Szolgáltató bankszámláján, a szerződés a felek között megszűnik, a Szolgáltató jogosult a terméket harmadik személy részére értékesíteni, kártérítési felelősségének kizárása mellett. Ilyen értékesítés nem minősül a Szolgáltató részéről szerződésszegésnek. A beérkezett utalások feldolgozása egy nap 2 alkalommal történik 9 órakor és 13 órakor.
Utánvéttel:
Amennyiben utánvéttel történő fizetési módot választ, kérjük, hogy a csomag átvételekor a futárszolgálat képviselőjének a rendelés pontos összegét szíveskedjen átadni. Kérjük minden esetben gondoskodjon arról, hogy a megfelelő összeg és címletű pénz álljon rendelkezésére, mert a futárszolgálat munkatársa nem kötelezhető készpénz váltására.
Online rendszeren történő bankkártyás fizetéssel:
Ezen fizetési mód választása esetén a megrendelés leadása során a honlap átirányítja a Vásárlót a CIB Bank oldalára, ahol a bankon keresztül valósul meg a tranzakció. Sikeres fizetés esetén a rendelés visszaigazoló e-mail egyben a fizetés megtörténtét és a teljesítés megkezdését is igazolja a szállítási feltéteken részletezettek szerint. Kérjük, hogy bankkártyás fizetés előtt olvassa el a webáruházba feltöltött bankkártyás fizetéshez kapcsolódó információkat, valamint a Gyakran Ismételt Kérdéseket (GYIK). Ezek az alábbi linkről is elérhetőek: https://iskolataskanet.hu/bankkartya-gyik/
VI. A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 11. §-a szerinti, a fogyasztók és vállalkozás közötti, távollévők között kötött szerződésekre vonatkozóan a szerződéskötést megelőző tájékoztatás:
A termék lényeges tulajdonságai a honlapon a termékre kattintva jelennek meg az ÁSZF V.2. pontja szerint.
A vállalkozás nevét és további adatait az ÁSZF II. pontja tartalmazza.
A szerződés szerinti termékért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegét (termék ára és szállítási költség) az ÁSZF V.1. és V. 4. pontja szerint a honlap és az ÁSZF tartalmazza. A terméket további költségek nem terhelik.
A Szolgáltató határozatlan időre szóló szerződést nem alkalmaz. Az ellenszolgáltatás teljes összege (vételár és szállítási költség) a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza.
A szerződés megkötéséhez használt eszköz internet, mobil vagy más elektronikus kapcsolatának, esetlegesen a más speciális fizetési mód (pl. mobilfizetés) ellenértékeként a Megrendelő egyéni előfizetői vagy más szerződése alapján a telekommunikációs szolgáltatója díjat számíthat fel. A Szolgáltató maga emelt díjas szolgáltatást nem alkalmaz.
A teljesítés feltételeit az ÁSZF III-V. pontja tartalmazza. A panaszkezelés szabályait az ÁSZF tartalmazza.
A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog gyakorlásának határ idejéről és egyéb feltételeiről szóló információkat az ÁSZF VII. pontja és a melléklet tartalmazzák.
A termék visszaküldésének költségére vonatkozó szabályozást az ÁSZF VII. pontja tartalmazza.
A Szolgáltató olyan tevékenységet nem végez, amely során a fogyasztót megillető elállási és felmondási jog gyakorlása miatt a fogyasztó köteles lenne megtéríteni a Szolgáltató észszerű költségeit.
A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát amennyiben a termék zárt csomagolású és az felbontást követően egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követően nem küldhető vissza.
A kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó rendelkezéseket az ÁSZF VIII. pontja tartalmazza.
A Szolgáltató minden munkanapon 8 órától 16 óráig telefonos ügyfélszolgálatot működtet az ÁSZF II. pontjában meghatározott telefonszámon és e-mail címen.
A Szolgáltatót jótállási kötelezettség nem terheli.
A Szolgáltató a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexnek nem aláírója és annak nem vetette alá magát.
A Fogyasztó és Szolgáltató között határozott idejű szerződés jön létre, amely a mindkét fél részről történő teljesítéssel zárul. A szerződés nem alakul át határozatlan időtartamúvá.
A vásárlási folyamat során a Felhasználónak az adatok rendelkezésre bocsátásán és az ellenérték megfizetésén és a termék átvételén túl további kötelezettségei nincsenek.
A Felhasználó nem kér letétet és egyéb pénzügyi biztosítékot.
A panaszkezelési mód és a vitarendezési mechanizmus szabályait és a békéltető testületre vonatkozó tájékoztatást a jelen ÁSZF. IX. pontja tartalmazza.
VII. A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti, a fogyasztók és vállalkozás közötti, távollévők között kötött szerződésekre vonatozóan az elállásra vonatkozó szabályok: szerződéskötést megelőző tájékoztatás:
A Fogyasztó a szolgáltatás igénybevételétől – a személyes átvétel esetét kivéve – indokolás nélkül elállhat. Az elállás joga a terméknek a fogyasztó, vagy a fogyasztó által megjelölt fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolható.
A Fogyasztó fentiek szerinti elállási joga nem érinti a Ptk. alapján őt megillető általános és hibás teljesítés miatti elállási jogot. Ezen elállási jog gyakorlására a Ptk. rendelkezései az irányadóak.
A Fogyasztó első bekezdés szerinti elállási jogát a jelen ÁSZF mellékletét képező nyilatkozatminta felhasználásával vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozattal és ezen okirat, nyilatkozat megküldésével gyakorolhatja.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF II. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a nyilatkozatát az elállásra nyitva álló határidő lejárta előtt elküldi a Szolgáltató részére. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát e rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
A Fogyasztó jogszerű elállása esetén a Szolgáltató az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti az ellenszolgáltatásként ( termék/ek ára és az alap szállítási díj ) megfizetett összeget. Ha a Fogyasztó a teljesítésre a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem téríti meg az ebből eredendő többletköltséget. A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a visszatérítendő összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte, a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
A Fogyasztó elállása esetén köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy meghatalmazottjának átadni. A Fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségeit.
A Fogyasztó felelős a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát amennyiben a termék zárt csomagolású és az felbontást követően egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követően nem küldhető vissza.
VIII. Szavatosság, jótállás
- Kellékszavatosság
A Vásárló (A Fogyasztó és a Vállalkozás) a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. A Vásárló igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgálató költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy annak megfelelő határidőben nem tud eleget tenni, vagy amennyiben a Vásárló kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásra nincs lehetőség.
Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
A Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, Vállalkozásnak minősülő Vásárló esetén az igényérvényesítés határideje 1 év.
Az igényérvényesítési határidő elévülési jellegű.
2. Termékszavatosság
Termékszavatosság iránti igény kizárólag Fogyasztó érvényesíthet a termék gyártójával és a Szolgálatóval, mint a termék forgalmazójával szemben. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. Felhívjuk a Vásárlók figyelmét arra, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételekkel érintett szolgáltatásnak nem tárgya tartós fogyasztási cikk rendelkezésre bocsátása. A Szolgáltató jótállást nem vállal.
4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a Felhasználó a Szolgálatói II. pont szerinti elérhetőségeken
IX. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a Szolgáltató II. ponti szerinti elérhetőségein terjesztheti elő:
A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt – vesz fel.
A Szolgáltató köteles a jegyzőkönyv egy példányát – a telephelyen felvett szóbeli panasz esetén azonnal a Fogyasztónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Fogyasztót az egyéb jogérvényesítési lehetőségekről.
Amennyiben a Szolgáltató és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Fogyasztó számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál (A felhasználó lakóhelye, vagy a Szolgáltató székhelye szerint illetékes területi Kormányhivatal fogyasztóvédelmi szervezeti egységéhez lehet benyújtani. Elérhetőségeket itt talál: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
- A vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület neve és székhelye:
Pest Megyei Békéltető Testület (1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.)
- Bírósági eljárás kezdeményezése.
X. ÁSZF, árak módosítása
A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő megrendelésekre érvényes.
XI. Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátjainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
XII. Adatvédelmi szabályzat
A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a jelen ÁSZF mellékletét képezi.
XIV. Érvényesség
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2020. július 1.
Az ÁSZF az alábbi linkről pdf formátumban is letölthető: ÁFSZ ( PDF )
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
…………………………………………………………..
aláírás